La Repubblica “Звіт про крадіжки в супермаркетах” 0

Posted on 7, July 2011

in Category Новини



«Найгірші клієнти — британці, найкращі — швейцарці»

Бритви та парфуми, сир пармезан та вино, компакт-диски й білизна, а ще шинка, кава, батарейки, гриби та шафран — це товари високого ризику, спокусливі дрібниці з великою вартістю, які найчастіше стають здобиччю магазинних злодіїв. Це справжня армія — численна, організована, хоча й не завжди помітна. Це звичайні клієнти, які зовні нічим не відрізняються від законослухняних покупців.

Іноді вони мають респектабельний вигляд, з байдужим виглядом оглядають полиці, сподіваючись, що залишаться непоміченими і зможуть винести додому те, чого не можуть собі дозволити. Вони повертаються з супермаркету з кишенями, повними товарів, за які не заплатили. У черзі на касу стоять пенсіонерка й студент, емігрант, багата пані та бідний працівник — усі вони можуть виявитися частиною армії дрібних крадіїв, яких супермаркети бояться, але не афішують це. Вони спостерігають за злодіями, намагаючись залишитися непоміченими.

Останній звіт британського Центру досліджень роздрібної торгівлі (Centre for Retail Research) надає дані про цю «тиху війну», що ведеться щодня в супермаркетах, дискаунтерах і торгових точках по всьому світу. У комерційному середовищі це явище називають «інвентарною різницею». Йдеться про втрати, здебільшого пов’язані з крадіжками. У 2005 році в країнах ЄС із полиць було викрадено товарів на суму 32 млрд євро — це трохи менше, ніж у попередньому році.

У рейтингу «нечесних клієнтів» найменший рівень крадіжок зафіксовано у Швейцарії, Італія — десь посередині, а найбільше страждає Велика Британія, зростають також показники у країнах Східної Європи. Відповідальність за крадіжки розподіляється так:

  • 49% — клієнти,

  • 30% — персонал,

  • 7% — постачальники.

В Італії щороку на місці злочину затримують понад 100 тисяч осіб.

«Крадіжки трапляються у всіх районах — як у багатих, так і в бідних. Неможливо створити типовий портрет злодія», — говорить Стефано Гамболо, директор з маркетингу групи Selex, яка має понад 2700 торгових підприємств по всій Італії. — «Зазвичай крадуть невеликі, але дорогі речі. Ми не можемо поставити алкоголь під замок — це лише відлякає покупців. Наше завдання — стежити за залом, але покупець має відчувати себе вільно».

Якими методами користуються злодії?

«Деякі використовують сумки або контейнери, обкладені фольгою, щоб приховати товар від сигналізації. Професіонали ж використовують спеціальні пінцети — такі є тільки у постачальників — щоб знімати сигнальні наклейки або датчики», — пояснює Карло Мео, директор дослідницького центру Marketing&Trade.

Типи магазинних злодіїв:

  1. Ті, хто дійсно потребує

  2. Молодь, що краде заради адреналіну

  3. Професіонали, які крадуть для перепродажу

Часто крадіжки відбуваються за змовою з персоналом магазину.

Сьогодні системи безпеки стають дедалі ефективнішими. Поки впроваджуються «розумні» захисні етикетки (smart tag), магазини вже використовують охоронців, камери спостереження та персонал у цивільному — під виглядом звичайних покупців вони пересуваються торговим залом і ловлять злочинців на гарячому.

Leave a Message

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name*

Website

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>